Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Rejestracja pojazdu zabytkowego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Rejestracja Pojazdów
Ogłoszono dnia: 2015-10-23 14:01:31
Termin załatwienia
poniedziałek 7:45 - 15:15 wtorek – czwartek 7:45 - 14:30 piątek 7:45 - 14:00
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)
Telefon kontaktowy
68 45 27 545, 68 45 27 502
Adres e-mail
eNxqj3Xcclgve+6ZJRZUFFUIbzKKjEB13KYLhJUT7By0fXUzdFDkbF8shL1wNr10ecLYM4pQ0LuBIOvHY55+RQ==
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)
Wymagane Dokumenty
- Wniosek o rejestrację.
- Dowód własności pojazdu, jeżeli wnioskodawca nie figuruje w ostatnim dowodzie rejestracyjnym.
- Ostatni dowód rejestracyjny pojazdu.
- Tablice rejestracyjne.
- Uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury.
- Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu zabytkowego oraz protokół z oceny jego stanu technicznego.
- Dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
- osób fizycznych - dowód osobisty
- osób prawnych lub podmiotów bez osobowości prawnej, dokument potwierdzający status, a w szczególności:
- wypis z Krajowego Sądu Rejestrowego
- umowa spółki i zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
- statut jednostki lub podmiotu.
Czas realizacji
Miesiąc
Opłaty
54,00 zł - dowód rejestracyjny.
13,50 zł - pozwolenie czasowe.
12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych.
100 zł - tablice zabytkowe na samochód - dwie sztuki.
50 zł - tablice zabytkowe na motocykl - jedna sztuka.
0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego
0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych
0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie pozwolenia czasowego
Opłaty można uiścić:
- przelewem na konto tut. Starostwa
- przelewem na konto tut. Starostwa
- kartą płatniczą
Tryb odwoławczy
Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosta Zielonogórski do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze (Al. Niepodległości 7, 65-048 Zielona Góra),
termin odwołania: w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji,
koszty odwołania: brakPodstawa prawna
- Art. 72, art. 73, art. 74 ust. 2 i art. 75 ust. 2 ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
- § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 grudnia 2003 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej