Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Utrata - kradzież tablic rejestracyjnychDrukuj informacjęSprawa: Utrata - kradzież tablic rejestracyjnychSzczegóły informacji
Utrata - kradzież tablic rejestracyjnych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Rejestracja Pojazdów
Ogłoszono dnia: 2015-10-23 14:31:12
Termin załatwienia
poniedziałek 7:45 - 15:15 wtorek – czwartek 7:45 - 14:30 piątek 7:45 - 14:00
Miejsce załatwienia
Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)
Telefon kontaktowy
68 45 27 545, 68 45 27 502
Adres e-mail
Pm1mAcQAQC958Dxjvu35R7dLvHYUlsITFdN/geDPARdKXrxuU8KDX9y4ILIETNIVRCHcwmDN7eTp87e5e+vD6w==
Sposób załatwienia
WTÓRNIK TABLIC/TABLICY REJESTRACYJNYCH:
- wniosek o wydanie wtórnika tablic/tablicy rejestracyjnych,
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic.
Odbiór wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych następuje po przedłożeniu:
- pozostałej tablicy rejestracyjnej, o ile została skradziona tylko jedna,
- dowodu rejestracyjngo,
- dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
WYMIANA TABLIC REJESTRACYJNYCH NA NOWY NUMER:
- wniosek o przerejestrowanie pojazdu na nowy numer rejestracyjny,
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic,
- zwrot posiadanej jednej tablicy rejestracyjnej, o ile została skradziona tylko jedna sztuka.
W dniu złożenia wniosku, po dokonaniu rejestracji czasowej wydawane są:
- decyzja o rejestracji czasowej pojazdu,
- pozwolenie czasowe,
- zalegalizowane tablice rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
Po dostarczeniu do Urzędu dowodu rejestracyjnego przez PWPW S.A. w Warszawie wydawane są:
- decyzja o rejestracji pojazdu,
- dowód rejestracyjny.
Odbiór dowodu rejestracyjnego następuje po przedłożeniu:
- ważnej polisy OC lub potwierdzeniu jej zawarcia,
- pozwolenia czasowego,
- dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
Miejsce odbioru
Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)
Wymagane Dokumenty
- wniosek o wydanie wtórnika lub wymianę tablic z powodu utraty lub kradzieży,
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic.
- dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
- osób fizycznych - dowód osobisty
- osób prawnych - upoważnienie wystawione przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy
Czas realizacji
- od ręki w przypadku przerejestrowania pojazdu na nowy numer rejestracyjny
- do 14 dni kalendarzowych w przypadku zamówienia wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
Opłaty
54,00 zł - dowód rejestracyjny.
13,50 zł - pozwolenie czasowe.
12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych.
80,00 zł - tablice rejestracyjne na samochód - dwie sztuki.
40,00 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - jedna sztuka.
40,00 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - jedna sztuka.
30,00 zł - tablice rejestracyjne na motorower - jedna sztuka.
1000,00 zł - tablice rejestracyjne indywidualne - dwie sztuki.
0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego
0,50 zł - opłata ewidencyjna za wydanie zalegalizowanych tablic rejestracyjnych
Opłaty można uiścić:
- przelewem na konto tut. Starostwa
- przelewem na konto tut. Starostwa
- kartą płatniczą
Uwagi
Organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu może wydać tablice (tablicę) rejestracyjne ( wtórnik ) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
Na czas wykonania wtórnika tablic, na wniosek właściciela, można wydać tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców