ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wyrejestrowanie pojazduDrukuj informacjęSprawa: Wyrejestrowanie pojazdu

Szczegóły informacji

Wyrejestrowanie pojazdu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2015-10-23 14:20:01

Termin załatwienia

poniedziałek 7:45 - 15:15 wtorek – czwartek 7:45 - 14:30 piątek 7:45 - 14:00

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)

Wymagane Dokumenty

- wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- w przypadku złomowania pojazdu:
          - zaświadczenie o przekazaniu kompletnego pojazdu lub niekompletnego jako zespołu posiadającego cechy identyfikacyjne nadwozia, podwozia lub ramy w celu jego utylizacji do przedsiębiorstwa utylizacji pojazdów lub do składnicy złomu wyznaczonej przez wojewodę,
          - dowód rejestracyjny
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana
          - tablice rejestracyjne.
- w przypadku kradzieży pojazdu:
          - oświadczenie złożone przez wnioskodawcę pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
          - zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu,
          - dowód rejestracyjny,
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
- w przypadku wywozu pojazdu z kraju:
          - dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicą,
          - stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą
- w przypadku zniszczenia pojazdu za granicą:
          - dokumenty potwierdzające zniszczenie lub kasację pojazdu za granicą,
          - dowód rejestracyjny,
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana
          - tablice rejestracyjne.
- w przypadku udokumentowania trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:
          - dowód rejestracyjny,
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana,
          - tablice rejestracyjne,
          - dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy na realizację zadań, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132 poz. 622 ze zmianami)
- dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
          - osób fizycznych – dowód osobisty
          - osób prawnych – upoważnienie wystawione przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy.

Czas realizacji

Od ręki

Opłaty

- podstawą wyliczenia kwoty opłaty za wyrejestrowanie pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu jest wzór:
O = W x R + 2 x S + 0.5 x M
- O – łączna kwota opłaty
- W – współczynnik będący mnożnikiem opłaty za wydanie dowodu rejestracyjnego, uzależniony od rodzaju pojazdu i wynoszący:
          - 1,5 – dla motorowerów,
          - 2,0 – dla motocykli i przyczep,
          - 4,0 – dla ciągników rolniczych i pojazdów samochodowych o masie własnej poniżej 3,5 tony,
          - 6,0 – dla pojazdów samochodowych o masie własnej powyżej 3,5 tony,
          - R – równowartość opłaty pobieranej za wydanie dowodu rejestracyjnego pojazdu, określonej na podstawie innych przepisów,
          - S – stawka opłaty za umieszczenie pojazdu wycofanego z eksploatacji na składowisku odpadów,
          - M – maksymalna stawka grzywny w postępowaniu mandatowym, określona na podstawie odrębnych przepisów

Tryb odwoławczy

- Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze (Al. Niepodległości 7, 65-048 Zielona Góra),
Termin odwołania - 14 dni od dnia doręczenia decyzji; odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego

Uwagi

- w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
- opłatę za wyrejestrowanie pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu uiszcza się na rachunek

Podstawa prawna

- art. 79 ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)
- § 15 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 ze zmianami)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 3 kwietnia 2002 r. w sprawie wysokości opłaty będącej warunkiem wyrejestrowania pojazdu w przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu bez
zmiany w zakresie prawa własności (Dz. U. z 2002 r. Nr 44, poz. 419 ze zmianami).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony