ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wyrejestrowanie pojazduDrukuj informacjęSprawa: Wyrejestrowanie pojazdu

Szczegóły informacji

Wyrejestrowanie pojazdu

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Wydział Komunikacji

Ogłoszono dnia: 2015-10-23 14:20:01

Termin załatwienia

poniedziałek 7:45 - 15:15 wtorek – czwartek 7:45 - 14:30 piątek 7:45 - 14:00

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)

Wymagane Dokumenty

- wniosek o wyrejestrowanie pojazdu,
- w przypadku złomowania pojazdu:
          - zaświadczenie o przekazaniu kompletnego pojazdu lub niekompletnego jako zespołu posiadającego cechy identyfikacyjne 
            nadwozia, podwozia lub ramy w celu jego utylizacji do przedsiębiorstwa utylizacji pojazdów lub do składnicy złomu
            wyznaczonej przez wojewodę,
          - dowód rejestracyjny
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana
          - tablice rejestracyjne.
- w przypadku kradzieży pojazdu:
          - oświadczenie złożone przez wnioskodawcę pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
          - zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu,
          - dowód rejestracyjny,
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana.
- w przypadku wywozu pojazdu z kraju:
          - dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicą,
          - stosowne oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań lub kopia dokumentu
            potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą
- w przypadku zniszczenia pojazdu za granicą:
          - dokumenty potwierdzające zniszczenie lub kasację pojazdu za granicą,
          - tłumaczenie powyższego dokumentu, jeśli jest w innym języku niż polski,
          - dowód rejestracyjny,
          - kartę pojazdu, jeżeli była wydana
          - tablice rejestracyjne.
- dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
          - osób fizycznych – dowód osobisty
          - osób prawnych – upoważnienie wystawione przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy.

Czas realizacji

Od ręki

Opłaty

10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji 
Opłaty można uiścić:
- przelewem na konto tut. Starostwa
- kartą kredytową 

Tryb odwoławczy

- Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze (Al. Niepodległości 7, 65-048 Zielona Góra),
Termin odwołania - 14 dni od dnia doręczenia decyzji; odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego

Uwagi

- w przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu, jeżeli była wydana lub tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu składa stosowne oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.
 

Podstawa prawna

- ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 - z późn. zm.), 
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2355 - tekst jednolity),

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony