Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

STAROSTWO POWIATOWE W ZIELONEJ GÓRZE
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Inspektor w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami

Miejsce pracy: Zielona Góra

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: Geodezji i Gospodarki Gruntami

Data udostępnienia: 2024-07-23

Ogłoszono dnia: 2024-07-23

Termin składania dokumentów: 2024-08-02 15:00:00

Nr ogłoszenia: 8/2024

Zlecający: Starosta Zielonogórski

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych,
  • korzystanie z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie,
  • wykształcenie: wyższe, preferowane o kierunku gospodarka nieruchomościami, geodezyjne, administracyjne lub inne odpowiadające zakresowi zadań na stanowisku,
  • doświadczenie zawodowe – min. trzy lata pracy, w tym doświadczenie w pracy w administracji publicznej lub w pracy na stanowisku o podobnym lub równoważnym zakresie czynności (mile widziane) min. trzy lata pracy.
  • umiejętności zawodowe: znajomość przepisów dotyczących gospodarki nieruchomościami, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego, zasad przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, ochrona gruntów rolnych i leśnych, wybranych zagadnień ustawy o pracownikach samorządowych oraz znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 roku, poz. 775 ze zm.).
  • wysoka kultura osobista,
  • komunikatywność,
  • obowiązkowość,
  • odpowiedzialność za wykonywane  prace, rzetelność i staranność,
  • umiejętność kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • samodzielność, umiejętność podejmowania decyzji w powierzonym zakresie,
  • umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych,

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa oraz własność Powiatu, w tym administrowania powiatowym zasobem nieruchomości;
  2. składanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych dla nieruchomości Skarbu Państwa bądź Powiatu oraz o wpis w księdze wieczystej w tym prowadzenie spraw związanych z zabezpieczaniem wierzytelności Powiatu i Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki;
  3. prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa w tym dotyczących: pozbawienia lub ograniczenia praw do nieruchomości, ustalanie odszkodowań w tym za zajęcia pod drogi publiczne, zwrotu działek dożywotnich i siedliskowych, wykupu nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu, w tym na poszerzenie dróg, gromadzenie dokumentacji do podejmowania czynności w postępowaniach sądowych;
  4. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem, wynajmowaniem i użyczaniem nieruchomości wchodzące w skład zasobu Skarbu Państwa, w tym stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz spraw związanych z naliczaniem i aktualizacją opłat z tytułu prawa użytkowania wieczystego i prawa trwałego zarządu nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa w tym opracowania programu aktualizacji tych opłat;
  5. prowadzenie spraw związanych z zabezpieczaniem nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa przed uszkodzeniem lub zniszczeniem;
  6. współpracują z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  7. regulacja stanów prawnych nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i własność Powiatu oraz prowadzenie spraw dotyczących komunalizacji nieruchomości;
  8. prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
  9. sporządzanie corocznie wykazów nieruchomości, o którym mowa w ustawie z dnia 20 lipca 2017 r. o Krajowym Zasobie Nieruchomości - w zakresie dotyczącym zadań wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami oraz sporządzane informacji o stanie mienia komunalnego Powiatu Zielonogórskiego, o której mowa w art. 267 ustawy oz dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  10. prowadzenie całokształtu spraw związanych z wyłączaniem gruntów z produkcji rolnej oraz naliczaniem należności i opłat rocznych w tym zakresie, jak również ogółu spraw prowadzonych na podstawie ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

III. Warunki zatrudnienia na stanowisku:

Praca w wymiarze pełnego etatu, 40 godzin tygodniowo. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.  Praca odbywa się w pomieszczeniach biurowych, ma charakter indywidualny, wymaga jednak umiejętnego współdziałania z innymi. Kontakty pracownika z innymi ludźmi są częste i intensywne.  Pracownik wykonuje zadania przydzielone przez przełożonego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.  Zgodnie z art. 16 ust 2 Ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022 poz. 530) pierwsza umowa o pracę jest zawierana na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

IV. Wskaźnik zatrudnienia niepełnosprawnych:

powyżej 6%

V. Wymagane dokumenty:

  • curriculum vitae,
  • list motywacyjny,
  • kopie dokumentów potwierdzające uzyskany poziom wykształcenia,
  • kopie dokumentów potwierdzające dotychczasowe zatrudnienie, (świadectwa pracy, zaświadczenia od obecnego pracodawcy),
  • oświadczenie o niekaralności, oświadczenie o pełni praw publicznych, oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, oświadczenie
    o zapoznaniu się z regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w tym kierownicze stanowisko urzędnicze.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-08-02 15:00:00
b. Sposób:
  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą bądź złożyć w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze ul. Podgórna 5 w terminie do dnia 2 sierpnia 2024 r.,
    w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Inspektora w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami”.
  2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po określonym terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku wysłania oferty pocztą, decyduje data  wpływu.
  3. Przed podjęciem zatrudnienia w Starostwie Powiatowym wybrany kandydat ma obowiązek przedłożyć aktualne zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
  4. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy opatrzyć klauzulą: “Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy na stanowisko Inspektora w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami” dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019 poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2022 poz. 530 ze zm).

VII. Informacje dodatkowe:

  • Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego,
  • Informacja o wynikach naboru będzie ogłoszona na tablicy informacyjnej w budynku Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 5 oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze (www.bip.powiat-zielonogorski.pl),
  • Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikowali się do postępowania sprawdzającego można odebrać w terminie 10 dni po ogłoszeniu informacji o wyborze kandydata. Po upływie 10 dni zostaną komisyjnie zniszczone. 

Załączniki