Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Pozwolenia zintegrowaneDrukuj informacjęSprawa: Pozwolenia zintegrowaneSzczegóły informacji
Pozwolenia zintegrowane
Wydział: Wydział Ochrony Środowiska
Ogłoszono dnia: 2015-10-30 13:23:47
Termin załatwienia
poniedziałek 7:30 - 16:00 wtorek – czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 15:00
Osoba kontaktowa
Marta Perdon
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska
pokój nr 103, tel. 68 45 27 578
pokój nr 103, tel. 68 45 27 578
Sprawy prowadzi Pani Marta Perdon
Telefon kontaktowy
68 45 27 578
Adres e-mail
marta.perdon@powiat-zielonogorski.pl
Miejsce odbioru
Wydział Ochrony Środowiska
pokój nr 103
lub pocztą
pokój nr 103
lub pocztą
Wymagane Dokumenty
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera:
- oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
- oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie z przepisami ochrony środowiska; - adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
- informacje o tytule prawnym do instalacji;
- informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
- ocenę stanu technicznego instalacji;
- informację o rodzaju prowadzonej działalności;
- opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
- blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców, paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
- informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
- wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
- warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji; - informacje o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
- informacje o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
- wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
- zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
- proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczenie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań;
- proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
- deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeśli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji; - czas, na jaki wydane ma być pozwolenie;
Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien spełniać wymagania określone dla wniosków o wydanie pozwoleń: na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi oraz pobór wód, a także wymagania ustawy o odpadach. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien również zawierać informacje, dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego, o:
- oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość;
- istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko;
- proponowanej wielkości emisji hałasu wyznaczonej przez poziomy hałasu powodowanego poza zakładem na terenach sąsiednich oraz o akustycznym oddziaływaniu na rodzaje terenów, a także o rozkładzie czasu pracy źródeł hałasu dla doby, wraz z przewidywanymi wariantami;
- proponowanej ilości, stanie i składzie ścieków przemysłowych, o ile ścieki nie będą wprowadzane do wód lub do ziemi;
- proponowanej ilości wykorzystywanej wody;
- proponowanych sposobach zapobiegania występowaniu i ograniczania skutków awarii;
- spełnieniu wymagań najlepszej dostępnej techniki;
Najlepsze dostępne techniki powinny spełniać wymagania, przy których określaniu uwzględnia się jednocześnie:
- rachunek kosztów i korzyści;
- czas niezbędny do wdrożenia najlepszych dostępnych technik dla danego rodzaju instalacji;
- zapobieganie zagrożeniom dla środowiska powodowanym przez emisje lub ich ograniczanie do minimum;
- podjęcie środków zapobiegających poważnym awariom przemysłowym lub zmniejszających do minimum powodowane przez nie zagrożenia dla środowiska;
- termin oddania instalacji do eksploatacji;
- dokumenty referencyjne BAT oraz konkluzje BAT, o ile zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Przy określaniu najlepszych dostępnych technik, także w przypadku gdy instalacja nie jest nowo uruchamiana lub zmieniana w sposób istotny, bierze się pod uwagę wymagania:
- stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
- efektywne wytwarzanie oraz wykorzystanie energii;
- zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów i paliw;
- stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku powstających odpadów;
- rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
- wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
- postęp naukowo-techniczny.
A także:
- uzasadnienie dla proponowanej wielkości emisji;
- opis wariantów środków zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń, o ile takie warianty istnieją;
- w przypadku gdy eksploatacja instalacji obejmuje wykorzystywanie, produkcję lub uwalnianie substancji powodującej ryzyko oraz występuje możliwość zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych na terenie zakładu:
- raport początkowy o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami, zwany dalej "raportem początkowym";
- opis stosowanych sposobów zapobiegania emisjom do gleby, ziemi i wód gruntowych;
- propozycje dotyczące sposobu prowadzenia systematycznej oceny ryzyka zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych substancjami powodującymi ryzyko, które mogą znajdować się na terenie zakładu, w związku z eksploatacją instalacji albo sposobu i częstotliwości wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami oraz pomiarów zawartości tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek.
Do wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego należy dołączyć:
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym
- operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 43 ust. 8 tej ustawy, wykonany przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620)
- postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
- zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
a) za przestępstwa przeciwko środowisku,
b) będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2017 r. poz. 2204 oraz z 2018 r. poz. 20, 305 i 663) - w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów. - dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej
zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych - kopię programu zapobiegania awariom lub kopię raportu o bezpieczeństwie, jeżeli były opracowane.
Czas realizacji
Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia zintegrowanego powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Opłaty
- opłata rejestracyjna, obliczona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia
27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1183), jednak nie więcej niż 12 000 złotych. Należną opłatę rejestracyjną wnosi się na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa BGK III O/Warszawa:
76 1130 1062 0000 0109 9520 0010.
Opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem. Opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w
przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji,
poz. 1183), jednak nie więcej niż 12 000 złotych. Należną opłatę rejestracyjną wnosi się na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa BGK III O/Warszawa:
76 1130 1062 0000 0109 9520 0010.
Opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem. Opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w
przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji,
- opłata w formie opłaty skarbowej w wysokości 2011,00 zł (w związku z prowadzoną
działalnością gospodarczą)
lub
- w formie opłaty skarbowej w wysokości 506,00 zł (w związku z działalnością
gospodarczą prowadzoną przez mikroprzedsiębiorców, małych i średnich
przedsiębiorców oraz podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie)
Opłatę skarbową należy uiścić:
- przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Zielonej Górze
nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258.
Tryb odwoławczy
odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
Uwagi
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonać opłaty skarbowej w wysokości 17 zł i dołączyć dowód jej wniesienia do składanych dokumentów.
- Wytyczne do sporządzania wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska http://ippc.mos.gov.pl/ippc/?id=57
Podstawa prawna
art. 378 ust.1 w związku z art.180, 181, 183, 188, 201, 202, 204 i 211 ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r., poz. 1973 z późn. zm.)
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiat Zielonogórski |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Administrator Systemu |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-10-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Administrator Systemu |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-10-30 13:23:37 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Leszek Chadrysiak |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-10-30 13:23:47 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Marta Perdon |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-12-15 11:48:00 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 2168 raz(y) |