ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu na nieruchomości Skarbu Państwa i PowiatuDrukuj informacjęSprawa: Ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu na nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu

Szczegóły informacji

Ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu na nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu

Wydział: Referat Gospodarki Nieruchomościami

Ogłoszono dnia: 2020-02-25 12:20:52

Termin załatwienia

poniedziałek 7:30 - 16:00 wtorek – czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 15:00

Osoba kontaktowa

Agata Olejniczak

Miejsce załatwienia

  • Parter, Biuro Obsługi Klienta, ul. Podgórna 5, pokój nr 9a – złożenie wniosku
  • I piętro, pokój 101, 106, Delegatura w Sulechowie pokój nr 8

Telefon kontaktowy

68 452 75 30

Adres e-mail

agata.olejniczak@powiat-zielonogorski.pl

Sposób załatwienia

  • Złożenie wniosku w formie pisemnej
  • Decyzja Starosty Zielonogórskiego w sprawie ustanowienia lub wygaszenia trwałego zarządu dla nieruchomości Skarbu Państwa.
  • Decyzja Zarządu Powiatu w sprawie ustanowienia lub wygaszenia trwałego zarządu dla nieruchomości Powiatu.

Miejsce odbioru

Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze ul .Podgórna 5 ( I piętro ) pokój 101, 65-057 Zielona Góra, Delegatura Starostwa Powiatowego w Sulechowie ul. Pl. Ratuszowy 8 (II piętro) pokój 8, 66-100 Sulechów

Wymagane Dokumenty

  • Pisemny wniosek w sprawie, skierowany do Starosty Zielonogórskiego (nieruchomości Skarbu Państwa).
  • Pisemny wniosek w sprawie, skierowany do Zarządu Powiatu (nieruchomości Powiatu).

Czas realizacji

  • Do 1 miesiąca
  • Sprawy skomplikowane – do 2 miesięcy
  • O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie, strony są zawiadamiane z podaniem przyczyn zwłoki i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy
  • W przypadku wygaszenia prawa trwałego zarządu, termin za załatwienie sprawy określony jest w ustawie o gospodarce nieruchomościami i wynosi 18 miesięcy.

Opłaty

  • Brak opłat skarbowej.

Tryb odwoławczy

  • Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Wojewody Lubuskiego za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania (nieruchomości Skarbu Państwa).
  • Od decyzji przysługuje stronie odwołanie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zielonej Górze za pośrednictwem Zarządu Powiatu Zielonogórskiego, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania (nieruchomości Powiatu).

Uwagi

Istnieje możliwość ubiegania się o zwolnienia z opłat dla jednostek organizacyjnych prowadzących działalność charytatywną opiekuńczą, kulturalną, oświatową, naukową, badawczo - rozwojową, wychowawczą, sportowo-turystyczną o ile działalność ta prowadzona jest na cele nie związane z działalnością zarobkową

Podstawa prawna

Art. 43-50 i 82-90 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 65 ze zmianami)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Zielonogórski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-02-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Agata Olejniczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-02-25 12:20:23
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-02-25 12:20:52
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-02-25 13:20:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
522 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony