ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Pozwolenia zintegrowaneDrukuj informacjęSprawa: Pozwolenia zintegrowane

Szczegóły informacji

Pozwolenia zintegrowane

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 13:23:47

Termin załatwienia

poniedziałek 7:30 - 16:00 wtorek – czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 15:00

Osoba kontaktowa

Marta Perdon

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska
pokój nr 103, tel. 68 45 27 578
Sprawy prowadzi Pani Marta Perdon

Telefon kontaktowy

68 45 27 578

Adres e-mail

marta.perdon@powiat-zielonogorski.pl

Miejsce odbioru

Wydział Ochrony Środowiska
pokój nr 103
lub pocztą

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera:
  • oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
    - oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie z przepisami ochrony środowiska;
  • adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
  • informacje o tytule prawnym do instalacji;
  • informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
  • ocenę stanu technicznego instalacji;
  • informację o rodzaju prowadzonej działalności;
  • opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
  • blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców, paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
  • informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
  • wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia;
    - warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;
  • informacje o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
  • informacje o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
  • wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
  • zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
  • proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczenie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań;
  • proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji;
  • deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeśli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
    - deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
    - deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji;
  • czas, na jaki wydane ma być pozwolenie;

Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien spełniać wymagania określone dla wniosków o wydanie pozwoleń: na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, wodnoprawnego na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi oraz pobór wód, a także wymagania ustawy o odpadach. Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien również zawierać informacje, dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego, o:
  • oddziaływaniu emisji na środowisko jako całość;
  • istniejącym lub możliwym oddziaływaniu transgranicznym na środowisko;
  • proponowanej wielkości emisji hałasu wyznaczonej przez poziomy hałasu powodowanego poza zakładem na terenach sąsiednich oraz o akustycznym oddziaływaniu na rodzaje terenów, a także o rozkładzie czasu pracy źródeł hałasu dla doby, wraz z przewidywanymi wariantami;
  • proponowanej ilości, stanie i składzie ścieków przemysłowych, o ile ścieki nie będą wprowadzane do wód lub do ziemi;
  • proponowanej ilości wykorzystywanej wody;
  • proponowanych sposobach zapobiegania występowaniu i ograniczania skutków awarii;
  • spełnieniu wymagań najlepszej dostępnej techniki;

Najlepsze dostępne techniki powinny spełniać wymagania, przy których określaniu uwzględnia się jednocześnie:
  • rachunek kosztów i korzyści;
  • czas niezbędny do wdrożenia najlepszych dostępnych technik dla danego rodzaju instalacji;
  • zapobieganie zagrożeniom dla środowiska powodowanym przez emisje lub ich ograniczanie do minimum;
  • podjęcie środków zapobiegających poważnym awariom przemysłowym lub zmniejszających do minimum powodowane przez nie zagrożenia dla środowiska;
  • termin oddania instalacji do eksploatacji;
  • dokumenty referencyjne BAT oraz konkluzje BAT, o ile zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Przy określaniu najlepszych dostępnych technik, także w przypadku gdy instalacja nie jest nowo uruchamiana lub zmieniana w sposób istotny, bierze się pod uwagę wymagania:
  • stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
  • efektywne wytwarzanie oraz wykorzystanie energii;
  • zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów i paliw;
  • stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku powstających odpadów;
  • rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
  • wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
  • postęp naukowo-techniczny.
A także:
  • uzasadnienie dla proponowanej wielkości emisji;
  • opis wariantów środków zapobiegających powstawaniu zanieczyszczeń, o ile takie warianty istnieją;
  • w przypadku gdy eksploatacja instalacji obejmuje wykorzystywanie, produkcję lub uwalnianie substancji powodującej ryzyko oraz występuje możliwość zanieczyszczenia gleby, ziemi lub wód gruntowych na terenie zakładu:
    - raport początkowy o stanie zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych tymi substancjami, zwany dalej "raportem początkowym";
    - opis stosowanych sposobów zapobiegania emisjom do gleby, ziemi i wód gruntowych;
    - propozycje dotyczące sposobu prowadzenia systematycznej oceny ryzyka zanieczyszczenia gleby, ziemi i wód gruntowych substancjami powodującymi ryzyko, które mogą znajdować się na terenie zakładu, w związku z eksploatacją instalacji albo sposobu i częstotliwości wykonywania badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami oraz pomiarów zawartości tych substancji w wodach gruntowych, w tym pobierania próbek.

Do wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego należy dołączyć:
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym
  • operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 43 ust. 8 tej ustawy, wykonany przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2018 r. poz. 620)
  • postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
  • zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
        a) za przestępstwa przeciwko środowisku,
        b) będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2017 r. poz. 2204 oraz z 2018 r. poz. 20, 305 i 663) - w przypadku pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
  • dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej
    zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych
  • kopię programu zapobiegania awariom lub kopię raportu o bezpieczeństwie, jeżeli były opracowane.

Czas realizacji

Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie pozwolenia zintegrowanego powinno nastąpić w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Opłaty

  • opłata rejestracyjna, obliczona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia
27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1183),  jednak nie więcej niż 12 000 złotych. Należną opłatę rejestracyjną wnosi się na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa BGK III O/Warszawa:
76 1130 1062 0000 0109 9520 0010.
Opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem. Opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w
 przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji,
  • opłata w formie opłaty skarbowej  w wysokości 2011,00 zł (w związku z prowadzoną     
działalnością gospodarczą)                          
lub
  • w formie opłaty skarbowej w wysokości 506,00 zł (w związku z działalnością    
gospodarczą  prowadzoną przez mikroprzedsiębiorców, małych i średnich
przedsiębiorców oraz  podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie)
Opłatę skarbową należy uiścić:
 
  • przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Zielonej Górze
nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258.

Tryb odwoławczy

odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji

Uwagi

  • W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
  • W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonać opłaty skarbowej w wysokości 17 zł i dołączyć dowód jej wniesienia do składanych dokumentów.
  • Wytyczne do sporządzania wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Środowiska http://ippc.mos.gov.pl/ippc/?id=57

Podstawa prawna

art. 378 ust.1 w związku z art.180, 181, 183, 188, 201, 202, 204 i 211 ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r., poz. 1973 z późn. zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Zielonogórski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator Systemu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-10-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Administrator Systemu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-10-30 13:23:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Leszek Chadrysiak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-10-30 13:23:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marta Perdon
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-12-15 11:48:00
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2120 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony