ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Utrata - kradzież tablic rejestracyjnychDrukuj informacjęSprawa: Utrata - kradzież tablic rejestracyjnych

Szczegóły informacji

Utrata - kradzież tablic rejestracyjnych

Wydział: Rejestracja Pojazdów

Ogłoszono dnia: 2015-10-23 14:31:12

Termin załatwienia

poniedziałek 7:45 - 15:15 wtorek – czwartek 7:45 - 14:30 piątek 7:45 - 14:00

Miejsce załatwienia

Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)

Telefon kontaktowy

68 45 27 545, 68 45 27 502

Adres e-mail

Sposób załatwienia

WTÓRNIK TABLIC/TABLICY REJESTRACYJNYCH:
- wniosek o wydanie wtórnika tablic/tablicy rejestracyjnych,
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic.
 
Odbiór wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych następuje po przedłożeniu:
- pozostałej tablicy rejestracyjnej, o ile została skradziona tylko jedna,
- dowodu rejestracyjngo,
- dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
 
WYMIANA TABLIC REJESTRACYJNYCH NA NOWY NUMER:
- wniosek o przerejestrowanie pojazdu na nowy numer rejestracyjny,
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic,
- zwrot posiadanej jednej tablicy rejestracyjnej, o ile została skradziona tylko jedna sztuka.
 
W dniu złożenia wniosku, po dokonaniu rejestracji czasowej wydawane są:
- decyzja o rejestracji czasowej pojazdu,
- pozwolenie czasowe,
- zalegalizowane tablice rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym.
 
Po dostarczeniu do Urzędu dowodu rejestracyjnego przez PWPW S.A. w Warszawie wydawane są:
- decyzja o rejestracji pojazdu,
- dowód rejestracyjny.
 
Odbiór dowodu rejestracyjnego następuje po przedłożeniu:
- ważnej polisy OC lub potwierdzeniu jej zawarcia,
- pozwolenia czasowego,
- dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
 

Miejsce odbioru

Wydział Komunikacji w Zielonej Górze i Delegatura w Sulechowie (w zależności od miejsca zamieszkania)

Wymagane Dokumenty

- wniosek o wydanie wtórnika lub wymianę tablic z powodu utraty lub kradzieży,
- dowód rejestracyjny,
- zaświadczenie wydane przez właściwy organ policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic.
- dowód tożsamości właściciela, w przypadku:
          - osób fizycznych - dowód osobisty
          - osób prawnych - upoważnienie wystawione przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy

Czas realizacji

- od ręki w przypadku przerejestrowania pojazdu na nowy numer rejestracyjny
- do 14 dni kalendarzowych w przypadku zamówienia wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.

Opłaty

54,00 zł - dowód rejestracyjny.
13,50 zł - pozwolenie czasowe.
12,50 zł - komplet nalepek legalizacyjnych.
80,00 zł - tablice rejestracyjne na samochód - dwie sztuki.
40,00 zł - tablice rejestracyjne na przyczepę - jedna sztuka.
40,00 zł - tablice rejestracyjne na motocykl, ciągnik rolniczy - jedna sztuka.
30,00 zł - tablice rejestracyjne na motorower - jedna sztuka.
1000,00 zł - tablice rejestracyjne indywidualne - dwie sztuki.
 
Opłaty można uiścić:
- przelewem na konto tut. Starostwa
- kartą płatniczą

Uwagi

Organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu może wydać tablice (tablicę) rejestracyjne ( wtórnik ) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego.
Na czas wykonania wtórnika tablic, na wniosek właściciela, można wydać tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe.

Podstawa prawna

- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym 
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych 
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Zielonogórski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator Systemu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-10-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Administrator Systemu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-10-23 14:30:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Patryk Mospan
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-10-23 14:31:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-07-14 09:19:59
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3458 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony