ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zezwolenie na emisję gazów cieplarnianychDrukuj informacjęSprawa: Zezwolenie na emisję gazów cieplarnianych

Szczegóły informacji

Zezwolenie na emisję gazów cieplarnianych

Wydział: Wydział Ochrony Środowiska

Ogłoszono dnia: 2015-10-30 13:07:59

Termin załatwienia

poniedziałek 7:30 - 16:00 wtorek – czwartek 7:30 - 15:30 piątek 7:30 - 15:00

Osoba kontaktowa

Marta Perdon

Miejsce załatwienia

Wydział Ochrony Środowiska
pokój nr 103
Sprawy prowadzi Pani Marta Perdon

Telefon kontaktowy

68 45 27 578

Adres e-mail

marta.perdon@powiat-zielonogorski.pl

Miejsce odbioru

Wydział  Ochrony Środowiska             
Pokój nr 103, tel. 068 45 27 578, lub pocztą

Wymagane Dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na uczestnictwo we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji zawiera:
  • imię i nazwisko albo nazwę prowadzącego instalację oraz oznaczenie jego adresu miejsca zamieszkania albo adresu siedziby;
  • adres zakładu, na terenie którego jest położona instalacja;
  • informację o tytule prawnym do instalacji;
  • informację o instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsca emisji;
  • informację o rodzaju prowadzonych działań w instalacji;
  • określenie rodzajów gazów cieplarnianych, które mają być objęte zezwoleniem

Do wniosku należy dołączyć:  
  • kopię pozwolenia zintegrowanego albo kopię pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, jeżeli jego uzyskanie jest wymagane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, z tym że kopii tych pozwoleń nie dołącza się, jeżeli zostały one wydane przez organ właściwy do wydania zezwolenia lub organ ten je posiada;
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
  • plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 12 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012, zwany dalej "planem monitorowania wielkości emisji", wraz z dokumentami uzupełniającymi i informacjami, o których mowa w tym przepisie;
  • plan poboru próbek w przypadku, o którym mowa w art. 33 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012.

W przypadku instalacji o niskim poziomie emisji, o której mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012, do wniosku o wydanie zezwolenia dołącza się:
  • dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 4;
  • dokumenty potwierdzające spełnianie co najmniej jednego z warunków, o których mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 601/2012;
  • plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 78 ust. 2.

Czas realizacji

30 dni, w sprawach skomplikowanych 2 miesiące

Opłaty

opłata w formie opłaty skarbowej  w wysokość 82,00 zł
 
Opłatę skarbową można uiścić:
 
  • przelewem na konto Urzędu Miasta w Zielonej Górze
    nr 83 1020 5402 0000 0002 0248 5258 

Tryb odwoławczy

odwołanie do Ministra Środowiska, za pośrednictwem Starosty Zielonogórskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
 

Uwagi

     ▪   W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Nieuzupełnienie wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
     ▪   W przypadku prowadzenia sprawy przez pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, dokonać opłaty skarbowej w wysokości 17 zł i dołączyć dowód jej wniesienia do składanych dokumentów

Podstawa prawna

art. 51 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1201 z późn. zm.)

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Zielonogórski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator Systemu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-10-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Administrator Systemu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-10-30 13:07:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Leszek Chadrysiak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-10-30 13:07:59
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Marta Perdon
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-12-15 11:49:34
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2456 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony