ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizację zadania publicznego w zakresie prowadzenia dwóch punktów nieodpłatnej pomocy prawnej w 2016 roku. Uwaga : przedłużenie terminu składania ofert na realizację zadania - zmiana haronogramu

Informacja ogłoszona dnia 2016-01-04 08:39:53 przez Administrator Systemu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1b i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 z późn. zm.)
w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2015 r., poz. 1255)
Zarząd Powiatu Zielonogórskiego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.
I.     Cel konkursu:
Konkurs ma na celu wyłonienie organizacji pozarządowej, prowadzącej działalność pożytku publicznego, która będzie prowadziła w na terenie Powiatu Zielonogórskiego dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej.
II.    Rodzaj zadania:
Powierzenie prowadzenia dwóch punktów nieodpłatnej pomocy prawnej.
III.   Podmioty uprawnione do złożenia oferty:
  1. O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej może ubiegać się organizacja pozarządowa działająca w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, która spełnia łącznie następujące warunki:
  1. posiada co najmniej dwuletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań wiążących się
    z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych,
  2. przedstawi zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia
    5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej,
  3. daje gwarancję należytego wykonania zadania, w szczególności przez złożenie
    pisemnego zobowiązania do  zapewnienia:
  1. poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej
    i jej dokumentowaniem,
  2. profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej,
    w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów.
  1. O powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej nie może ubiegać się organizacja pozarządowa, która w okresie dwóch lat poprzedzających przystąpienie do otwartego konkursu ofert nie rozliczyła się z dotacji, przyznanej na wykonanie zadania publicznego lub wykorzystała dotację niezgodnie z celem jej przyznania, jak również organizacja pozarządowa,
    z którą Starosta rozwiązał umowę. Termin dwóch lat biegnie odpowiednio od dnia rozliczenia się z dotacji i zwrotu nienależnych środków wraz z odsetkami albo rozwiązania umowy.
IV.  Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadań:
Na realizację zadania przeznacza się kwotę:
119.892 zł brutto  (słownie: sto dziewiętnaście tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt dwa zł brutto).
V.    Zasady przyznawania dotacji:
Zasady przyznawania dotacji na realizację powyższych zadań określają przepisy:
  1. ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie (t. j Dz. U. z 2014 r., poz. 1118 z późn. zm.),
  2. ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885
    z późn. zm.).
VI.    Terminy i sposób składania ofert:
1. Termin składania ofert upływa w dniu 27 listopada 2015 r.
2. Oferty należy składać w Biurze Obsługi Klienta w  Starostwie Powiatowym Zielonej Górze ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra  lub przesyłką listową. Nie będą przyjmowane oferty przesłane drogą elektroniczną. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty.
3. Oferty należy składać w zamkniętych, opisanych kopertach.  Na kopercie należy wpisać nazwę zadania oraz organizacji składającej ofertę.
4. Oferty należy składać zgodnie ze wzorem określonym w Rozporządzeniu Ministra Pracy
 i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania
z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
5. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
  1. aktualny odpis z rejestru (KRS) lub inny dokument, potwierdzający status prawny oferenta
    i umocowanie osób go reprezentujących,
  2. w przypadku, gdy organizacja nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym – statut oraz sprawozdania za rok ubiegły: merytoryczne z prowadzonej działalności
     i finansowe,
  3. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta,
  4. zawarte umowy lub promesy ich zawarcia z adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym lub osobą, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej i edukacji prawnej,
  5. pisemne zobowiązania:
    1. zapewnienia poufności w związku z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej i jej dokumentowaniem,
    2. zapewnienia profesjonalnego i rzetelnego udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności w sytuacji, gdy zachodzi konflikt interesów,
  6. dokumenty potwierdzające spełnienie warunku posiadania co najmniej dwuletniego doświadczenia w wykonywaniu zadań, wiążących się z udzielaniem porad prawnych lub informacji prawnych,
  1. Kopie wymaganych załączników powinny być potwierdzone przez oferenta za zgodność
    z oryginałem.
  2. Oferta złożona bez wymaganych załączników jest niekompletna.  
  3. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowe, złożone według obowiązującego wzoru, w terminie określonym w ogłoszeniu konkursowym.
  4. Z powodów formalnych nie będą rozpatrywane oferty:
  1. złożone przez podmioty nieuprawnione,
  2. złożone na innym druku niż określony w niniejszym ogłoszeniu,
  3. złożone po terminie,
  4. niekompletne,
  5. dotyczące zadania, nieujętego w niniejszym ogłoszeniu konkursowym.
  1. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizację zadania publicznego otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana
    w postępowaniu konkursowym.
  2.  Z organizacją wyłonioną w konkursie zostanie podpisana umowa, w której określi się szczegółowe warunki prowadzenia zadania oraz sposób finansowania i rozliczania się
    z przyznanej dotacji.
VII. Terminy, kryteria i tryb wyboru oferty:
  1. Rozstrzygnięcia Konkursu, tj. wyboru oferty najefektywniej służącej realizacji zadania, dokona Zarząd Powiatu Zielonogórskiego, po zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
  2. Wyniki konkursu podaje się do publicznej wiadomości:
  1. na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze (www.powiat-zielonogorski.pl),
  2. w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Zielonogórskiego (www.bip.powiat-zielonogorski.pl),
  3.  na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Zielonej Górze.
3. Skład Komisji oraz zasady jej pracy określa uchwała Zarządu Powiatu Zielonogórskiego.
4. Ostateczne rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż w ciągu miesiąca od dnia,
    w którym upływa termin  składania ofert.
5. Wybór oferty stanowiącej formę realizacji zadania nastąpi w oparciu o następujące    kryteria:
  1. jakość przygotowanego projektu, przejrzystość, ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – 0-30 pkt,
  2. ocena wkładu rzeczowego, osobowego oraz kwalifikacji osób, przy udziale których zadanie będzie realizowane – 0-30 pkt,
  3. dotychczasowe doświadczenie organizacji- 0-40 pkt.

VIII.   Warunki realizacji zadania:
1. Zadanie ma być realizowane od 2 stycznia do 31 grudnia 2016 r.  
2. Podstawę do podpisania umowy z wyłonioną w konkursie organizacją, stanowi uchwała   Zarządu Powiatu Zielonogórskiego.
3. Umowa o powierzenie realizacji zadania podpisana zostanie bez zbędnej zwłoki po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert.
4. Zleceniobiorca zobowiązany jest m.in. do:
  1. prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej przez 5 dni w tygodniu przez co najmniej 4 godziny dziennie, wg następującego harmonogramu:
w następujących lokalizacjach:
  1. lokal w Czerwieńsku ul. Zielonogórskiej 2- stanowiący własność Gminy Czerwieńsk,
  1. poniedziałek:          od godz. 8 00      do godz. 1200
  2. wtorek:                  od godz. 1300     do godz. 1700
  3. środa:                   od godz. 8 00      do godz. 1200
  4. czwartek:               od godz. 1300     do godz. 1700
  5. piątek:                   od godz. 8 00      do godz. 1200
    1. lokal w Sulechowie przy ul. Jana Pawła II 52 (budynek Ośrodka Pomocy Społecznej) - stanowiący własność Gminy Sulechów,
  6. poniedziałek:           od godz. 8 00       do godz.1200
  7. wtorek:                   od godz. 8 00       do godz.1200
  8. środa:                     od godz. 8 00         do godz.1200
  9. czwartek:                od godz. 8 00       do godz. 1200
  10. piątek:                    od godz. 8 00       do godz. 1200
 
  1. udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na zasadach określonych w art. 5 ust. 2, art. 7 oraz art. 8 ust. 2 i 3 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej,
 
  1. złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego
    w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r.
    w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r., Nr 6, poz. 25) w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Powiat Zielonogórski
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Administrator Systemu
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-10-22
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Administrator Systemu
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-12-21 13:11:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2016-01-04 08:39:53
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-01-04 08:39:52
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
993 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony